Uitwisselen, netwerken, over het muurtje kijken, je een dag lang laten inspireren en al die voorzetten later met je organisatie genadeloos binnenkoppen. Dat is wat er je op donderdag 13 maart 2025 te wachten staat op de 5e editie van Binnenkoppers.
In het Provinciehuis te Leuven heb je elk uur keuze uit 5 verschillende thema’s op maat van vzw’s, non-profitorganisaties en overheden. Leer bij over communicatie, vrijwilligerswerking, digitale innovatie, diversiteit … en zoveel meer!
Vandaag zetten we de inschrijvingen open. Tickets kosten 185 euro per persoon (inclusief btw).
2 straffe sprekers als start van de dag
We openen de dag met 2 kleppers van formaat!
Wim De Vilder ken je ongetwijfeld van het VRT-journaal. Op Binnenkoppers geeft hij jou een exclusieve blik achter de schermen van het journaal. Ideaal voor als je je volgende persactie voorbereidt.
Tegelijk geeft trendwatcher Herman Konings ons zijn visie op het ‘tijdperk van het synthoceen‘ waarin digitale assistenten, robots en artificiële intelligentie onze menselijke interacties doorkruisen, ondersteunen of bemoeilijken.
7 Inspirerende talks
Daarna kun je elk uur komen luisteren naar 7 inspirerende talks met expert-sprekers. Zij geven de voorzetten in hun talk, aan jou om die genadeloos binnen te koppen. Dit zijn de thema’s:
Floor Denecker (Data Studio) vertelt hoe je data verstandig inzet in je organisatie.
Stijn Demuynck (S&L) helpt je keuzes maken in financieel onzekere tijden
Bram Janssens (Anysurfer) geeft tips om je digitale toegankelijkheid te verbeteren
Florence Slock (Kazou) en Marieke Desmedt (digiraf) leggen uit wat een digitaal kompas is.
Christel Smedts (S&L) vertelt hoe je als leidereen positieve en duurzame impact maakt op je team
Marie Loop (Better Minds) leert je efficiënt werken en stressvrij leven in een wereld vol afleiding
4 cases recht uit de praktijk
Op Binnenkoppers krijg je ook een pak verhalen en ervaringen voorgeschoteld vanuit de brede non-profitsector zelf voorgeschoteld.
Tim Poncelet (CM) en Johanna Laurent (GO!) getuigen over hoe zij employer branding toepassen
Kristof D’hanens (I Like Media) toont hoe je als organisatie WhatsApp kunt inzetten
Inne Van Engeland (Ferm) vertelt hoe ze bij Ferm met persona werken voor doelgroepgerichte communicatie
Tine Wouters (Cevora) duidt hoe medewerkersengagement tot werkgeluk leidt.
4 talkshows
Solo in communicatie:met Liesbeth De Ridder (Avansa Mechelen), Hazel Vansintjan (Arktos) en Jasmijn De Smet (Uilenspel)
Communiceren met jongeren: met Karen Heylighen (Bouworde), Luna Nys (VDS), Dagmar De Munter en Claire Govaerts (ChooChoo) en Baukje Vanthournout (Onderwijs Vlaanderen)
Toolkeuzes zonder spijt:met Relinde Theunynck (RTC Vlaanderen), Iris Verhoeven (JEF) en Inneke Depovere (Pegode)